Политика за поверителност

Нашите ангажименти относно поверителността

Air France се ангажира да предлага на своите клиенти уникално преживяване по време на път, същевременно уважавайки и защитавайки техните лични данни. С нашата Политика за поверителност ние се стремим да Ви предоставим по-ясна представа относно начина на използване и защита на Вашите лични данни, както и на това как можете да упражните своите права. • Винаги обработваме данните Ви в съответствие с правилата на ЕС за защита на данните и с друго приложимо законодателство за защита на личните данни, за да ги защитим от неразрешен достъп и да гарантираме сигурността на прехвърлянето им. • Начинът, по който използваме събраните от нас данни, е прозрачен. • Обясняваме ясно каква е Вашата полза от споделянето на данни с нас и адаптираме комуникацията си към нуждите и предпочитанията Ви. • Правим това на разбираем език и през цялото Ви пътуване с Air France и нейните партньорски авиолинии. • Предоставяме Ви контрол върху данните Ви и използваме Вашата обратна връзка, за да се усъвършенстваме непрекъснато. • Съхраняваме безопасно Вашите данни. В случай на компрометиране на данните Ви, което е малко вероятно, ние гарантираме, че тяхното изтичане ще бъде спряно възможно най-скоро, а Вие ще бъдете навременно уведомени. • При необходимост от споделяне на данните ви извън нашата организация с цел предоставяне на услуги и по-добро разбиране на нуждите ви, това ще е изрично посочено в нашата политика за поверителност. Не продаваме и не предоставяме по друг начин личната Ви информация на външни организации без Вашето съгласие. • Може да ни доверите данните си без притеснение, защото разполагаме с мерки за осигуряване на тяхната защита и сигурност.

Защита на Вашите лични данни

Когато използвате услугите на Air France, и по-специално услугите, достъпни на нейния уебсайт или нейните мобилни приложения, AIR FRANCE, в качеството си на администратор на данни, събира и обработва Вашите лични данни. Настоящата политика за поверителност („Политиката“) се прилага по отношение на всички данни, които обработваме, по-специално при извършване на резервация, купуване на билет, пътуване с нас, купуване или използване на всички наши услуги, посещаване на нашия уебсайт, използване на нашите мобилни приложения или при взаимодействие с нас чрез различните канали, които предоставяме. Важно е да се запознаете с настоящата Политика, както и с всяка друга политика за поверителност, която можем да Ви предоставим — например нашата Политика за поверителност на Flying Blue, ако сте член на нашата програма за лоялност — за да сте напълно наясно как обработваме Вашите лични данни, как ги защитаваме и как можете да упражните правата си. Настоящата Политика не представлява договор и не създава никакви договорни задължения.

В Политиката „AIR FRANCE“ се отнася до френската авиокомпания AIR FRANCE, чийто главен офис се намира на адрес 45, rue de Paris, 95 747 Roissy CDG cedex. За да научите повече, посетете нашата специална страница на корпоративния уебсайт на AIR FRANCE. „ KLM “ се отнася до Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV (осъществяваща дейност и под наименованието KLM Royal Dutch Airlines или KLM), нидерландска авиокомпания със седалище в Amsterdamseweg 55, 1182 GP Amstelveen, Нидерландия. За повече информация посететеwww.klm.comв раздел „ À propos de KLM “. AIR FRANCE и KLM са дружества на групата AIR FRANCE — KLM.  Ние предлагаме нашите програми за лоялност Flying Blue и Bluebiz  в партньорство с авиокомпания KLM. В рамките на изпълнението на тези програми AIR FRANCE и KLM носят съвместна отговорност за обработката на Вашите лични данни и съответните им отговорности са определени чрез споразумение. За да упражните своите права, свързани с обработката на Вашите лични данни в рамките на тези програми, можете да се свържете с отдела за защита на данните на AIR FRANCE или KLM, както е посочено в Политиката за поверителност на Flying Blue или в раздел 9 „ КАК ДА УПРАЖНИТЕ ПРАВАТА СИ ? “ от настоящата политика. Работим в тясно сътрудничество с KLM, за да улесним упражняването на Вашите права и да обработим всички Ваши запитвания или жалби. Можете да намерите информация относно обработката на Вашите лични данни във връзка с програмата Flying Blue в специалната Политики за поверителност на уебсайта на Flying Blue, а във връзка с програмата Bluebiz  — в настоящата Политика и вПолитиката за поверителност на KLM.

Тъй като зачитането на неприкосновеността на личния живот е една от основните ни грижи и е в основата на преживяването, което искаме да предложим при използването на нашите услуги, ние се ангажираме да гарантираме високо ниво на защита на личните данни на нашите клиенти, потенциални клиенти, потребители на нашия уебсайт или на нашите мобилни приложения и, като цяло, на всяко лице, засегнато от операции, които извършваме във връзка с обработването на лични данни.  Ангажираме се със спазването на разпоредбите, приложими към всички видове обработване на лични данни, които извършваме, по-специално разпоредбите на френския Закон за „информатика и свободи“ от 6 януари 1978 г. с измененията му и Общия регламент относно защитата на данните (Регламент на ЕС 2016/679) или „ RGPD “.  По-конкретно, ние се задължаваме да спазваме следните принципи :

  • Личните Ви данни ще бъдат обработвани законосъобразно, добросъвестно и прозрачно (законосъобразност, добросъвестност, прозрачност).
  • Личните Ви данни се събират за конкретни, изрично посочени и легитимни цели и не се обработват допълнително по начин, несъвместим с тези цели (ограничение на целите).
  • Личните Ви данни се събират по подходящ и адекватен начин и са ограничени по отношение на целите, за които се обработват (намаляване на количеството данни).
  • Личните Ви данни са точни, поддържат се в актуално състояние и се предприемат всички разумни стъпки, за да се гарантира, че неточните данни, като се имат предвид целите, за които се обработват, са заличени или актуализирани (точност).

Задължаваме се да прилагаме подходящи вътрешни процедури за повишаване на осведомеността на всички наши служители и за осигуряване на спазването на тези правила в пределите на нашата организация.   Освен това се задължаваме да прилагаме подходящи технически и организационни мерки за гарантиране на необходимото ниво на сигурност, както и да защитаваме личните Ви данни от самото започване на прилагането на нашите операции по обработване.  Накрая, ние налагаме чрез договор същото ниво на защита на личните данни на нашите подизпълнители.  За да гарантираме, че посочените правила се прилагат правилно, сме назначили длъжностно лице по защита на данните (ДЛЗД), което е основното лице за контакт с Националната комисия по информатика и свободи (CNIL) — органът, носещ отговорност за защитата на личните данни във Франция.

3.1. Общи категории лични данни Можем да събираме и обработваме следните категории лични данни : a) фамилия, номер на паспорт и други идентификационни данни Когато правите резервация, идентификационните данни, които събираме, могат да включват обръщение, име и фамилия, пол, дата на раждане, националност, държава на пребиваване, информация от документите Ви за пътуване (паспорт или национална лична карта). При добавяне на други пътници в досието Ви за резервация или при резервиране на полет за други хора, ние събираме и техните идентификационни данни. В този случай трябва също така при необходимост да гарантирате, че тези лица разбират, че събираме техните лични данни, че са наясно с това как ги използваме и как могат да упражнят правата си. В случай на непридружени непълнолетни лица събираме идентификационните данни на родителите или на законния представител, както и на лицата, които отговарят за изпращането на детето на летището при заминаване и за посрещането му на летището при пристигане. Ако сте си създали личен профил, можете да запазите тази информация и да сканирате документа си за пътуване в мобилното приложение на AIR FRANCE, за да го използвате при бъдещи резервации. Използването на тази функция не е задължително. В съответствие с френските и международните закони и разпоредби, липсата на някои данни или тяхната неточност може да доведе до решение за отказ от качване на борда или навлизане на територията на чужда държава (например по решение на митническа служба), без AIR FRANCE да носи отговорност. За повече информация относно формалностите за влизане, приложими в държавата на местоназначение, моля, посетете разделФормалности. б) Информация за контакт, личен профил или регистрация Информацията за контакт включва Вашия телефонен номер и имейл адрес. Когато създавате личен профил или се абонирате за конкретна услуга, може да съхраняваме и Вашия пощенски адрес, данни за вход и всякакви други данни, които ни предоставяте чрез съответните формуляри за регистриране. В случай на непридружени непълнолетни лица събираме данните за контакт на родителите или на законния представител, както и данните на лицето, което отговаря за изпращането на детето на летището при заминаване и за посрещането му на летището при пристигане. Ако пътувате по работа, може да съберем информация относно Вашата компания, като например нейните име и адрес, чрез съответните номера на договори или референтни номера на Bluebiz . в) Информация за Вашите резервации, покупки на билети или други услуги Когато направите резервация за някой от нашите полети, ние обработваме данните, които предоставяте при нейното извършване. В посочените данни се съдържат подробности относно Вашите полети, както и цените и датите на Вашите резервации. Също така обработваме информация, свързана с всички допълнителни услуги, които можете да изберете, като например допълнителен багаж и опции за места, както и данните, необходими за завършване и заплащане на резервацията Ви. Когато пазарувате от уебсайта на Air France Шопинг, ние също така събираме информация, свързана с покупки, които извършвате. г) Информация, свързана с пътуването Ви Когато пътувате с нас, ние обработваме информация относно пътуването Ви, като например маршрут, онлайн или летищна регистрация, дигитална или физическа бордна карта, както и информация относно Вашите спътници. Също така е възможно да съберем информация относно специфичните Ви нужди от съдействие при пътуване на летището и на борда на самолета, както и за предпочитанията Ви относно храните, ако сте ги избрали по време на резервацията. За да улесним предвижването Ви на летището, да Ви предоставим информация относно състоянието на полета Ви и да Ви гарантираме надеждна и коректна услуга, може също така да събираме данни от определени органи за управление на летището (напр. Paris Aéroport), свързани с потвърждаването на преминаването Ви през различните контролни пунктове, които съставляват Вашия престой на летището. За летищата с опционални системи за биометрична проверка събираме само потвърждение на самоличността Ви през различните етапи от пътуването Ви (регистрация, предаване на багажа, качване на борда), както и данни, които ни позволяват автоматично да свържем тази информация с Вашата резервация и да реализираме качването Ви на борда. Не събираме и не обработваме никакви биометрични данни, свързани с Вас. За повече информация относно събирането и използването на личните Ви данни във връзка с биометричните устройства за качване на борда, моля, запознайте се с политиките за поверителност на организациите или органите, отговорни за обработката на лични данни. Накрая, за някои дестинации и във връзка със здравната обстановка, свързана с епидемията от Covid-19, може да бъдем законово задължени да съберем и проверим документите, изисквани (сертификати, придружаващи документи, въпросници, отрицателен тест за Covid-19) от властите на държавата, към която пътувате, за целите на общественото здраве преди качване на или слизане от борда. За да Ви помогнем да се подготвите за пътуването си и да получите списък с необходимите документи, моля, посететеTraveldoc. д) Информация, свързана с програмите ни за лоялност Когато станете член на програмите ни за лоялност Flying Blue и Bluebiz, ние обработваме Вашия членски номер, баланса на Милите Ви или кредитите Ви Blue Credits, наградите и предимствата Ви, вида на Вашето членство, Вашия статус, както и друга информация, свързана с Вашия профил. Ние също така регистрираме и транзакциите, при които натрупвате или изразходвате Мили или кредити Blue Credits. Наред с другото регистрираме вида на транзакцията (напр. полет), датата на транзакцията, натрупаните или дебитираните Мили или кредити Blue Credits и продавача (Air France, KLM или партньори). Възможно е също така по време на резервацията да съберем информация за Ваше членство в друга партньорска програма, за да Ви предоставим съответните предимства. Възможно е да използваме информация за Вашето членство във Flying Blue, за да Ви предоставим или да популяризираме нашите услуги (вж. раздел 5.1 по-долу). Можете да се запознаете с Политиката за поверителност на Flying Blue, за да получите повече информация относно личните данни, които събираме във връзка с Вашето членство в програмата. е) Абониране за други наши оферти или програми (Абонаментни карти, Карти за младежи или пенсионери, Карта за уикенда Carte Week-End, услугата за деца Service Kids, Услуга Saphir) Когато се абонирате за някоя от нашите оферти или програми, ние събираме необходимата информация, за да потвърдим абонамента Ви и да Ви предоставим съответната услуга и съответните предимства по време на пътуването Ви. Когато се абонирате за някоя от нашите оферти или програми, ние събираме необходимата информация, за да потвърдим абонамента Ви и да Ви предоставим съответната услуга и съответните предимства по време на пътуването Ви. ж) Активиране на развлекателни услуги, свързани с Вашето пътуване (Air France CONNECT Wi-Fi Pass и Air France Play) Когато се абонирате за някоя от нашите развлекателни оферти, ние събираме информацията, необходима за потвърждаване на Вашия абонамент и за предоставяне на съответната услуга и съответните предимства по време на пътуването Ви. Вашите данни за сърфиране в интернет не се съхраняват. з) Взаимодействие, електронна комуникация или комуникация по телефона Когато се свързвате с нас по имейл, чрез „ чат “ директно онлайн или в социалните мрежи, ние съхраняваме този вид комуникация. Възможно е също така да записваме телефонни разговори, когато се свързвате с нашия отдел за обслужване на клиенти по телефона, като част от контрола на качеството на нашите услуги или за целите на доказване или предотвратяване на измами. Също така записваме Вашите предпочитания за комуникация, например когато се абонирате за или отпишете от някой от нашите бюлетини или когато изберете да получавате съобщения, свързани с Вашата резервация (например бордни карти и актуализации на състоянието на полета), по други канали (например WhatsApp, Facebook, Messenger или WeChat). и) Информация, която събираме, когато използвате нашите уебсайтове, мобилни приложения или други цифрови услуги Когато посещавате нашите уебсайтове или използвате някое от нашите мобилни приложения, може да запишем Вашия IP адрес, тип браузър, операционна система, препращащ сайт и поведение при сърфиране или използване на приложението. Събираме информация и чрез бисквитки или други подобни технологии. За да научите повече, можете да се запознаете с нашата Политика за управление на бисквитките. Съхраняваме информация относно това дали отваряте нашите имейли или връзките, съдържащи се в тях. Възможно е да приобщим тази информация към други данни, с които вече разполагаме за Вас. С Ваше разрешение, чрез мобилното приложение на AIR FRANCE, можем също така да получим данни за местоположението Ви или да получим достъп до определени данни, съхранявани в мобилния Ви телефон, като например снимки, контакти, както и данни от календара Ви. Достъпът до контактите се използва, за да можете автоматично да попълвате формулярите за „ спътник“ или „абониране за Flying Blue “. Така ще имате възможността да въвеждате личните си данни, без да се налага да го правите ръчно. Имате право да не използвате посочените функции. й) Информация, свързана със социални мрежи С цел улесняване на създаването на Вашия профил, както и на бъдещите Ви връзки, имате възможност да свържете този профил с по-голямата част от социалните мрежи (Facebook, Twitter, Instagram...). По този начин можете да се възползвате от оптимизирано сърфиране в нашия уебсайт или в нашите мобилни приложения. В този случай ние не споделяме никакви свързани с Вас лични данни с доставчиците на тези социални мрежи. От Facebook получаваме статистически данни относно посетителите на нашата страница там. Ще откриете повече информация относно личните данни, които получаваме чрез социалната мрежа, която използвате, и за това как да промените настройките си на уебсайта на доставчика на социалната мрежа в неговата политика за поверителност. к) Друга информация, която сте избрали да споделите с нас Ние обработваме информация, която сте избрали да споделите с нас, например когато споделяте интересите и предпочитанията си на нашия уебсайт, оставяте коментар на нашата страница във Facebook или попълвате проучване за удовлетвореността на клиентите. 3.2. Специални категории лични данни Както е описано по-горе, за да Ви предоставим съответната услуга, може да събираме информация, която е чувствителна съгласно приложимите закони за защита на данните. Данни, като например специфични нужди от съдействие или предпочитания относно храни, могат косвено да носят информация относно Вашия етнически произход, Вашите религиозни убеждения или здравословното Ви състояние, като съществува вероятност те да попадат в обхвата на член 9 от RGPD. Посочените данни се събират единствено с Ваше съгласие — когато изберете съответните услуги по време на резервацията — и се използват единствено за предоставяне на съответната услуга по време на пътуването Ви. Разбира се, може да откажете да дадете съгласието си при събирането на посочената информация, но това би означавало невъзможност от възползване от съответните услуги или предимства.  Биометричните данни също подлежат на по-строги правила. Въпреки това, както се посочва в раздел 3.1.г, ние не събираме и не обработваме никакви свързани с Вас биометрични данни, когато тези устройства са разположени на летищата, от които или до които осъществяваме своята дейност. 3.3 Бисквитки и подобни технологии Когато използвате нашия уебсайт или нашите мобилни приложения, ние събираме информация чрез бисквитки и подобни технологии. За повече информация, моля, запознайте се с нашата Политика за бисквитки. 3.4 Специфични услуги, приложения, събития, кампании или конкурси В допълнение към нашите редовни услуги, можем да събираме и други видове данни в допълнение към описаните в настоящата Политика, за определени специфични услуги, приложения, събития, кампании, игри или конкурси, които можем да предложим, за да подобрим потребителското Ви изживяване. В този случай, в съответствие с приложимите разпоредби, информацията, свързана с обработката на такива данни, може да Ви бъде съобщена чрез специално известие за поверителност или политика за поверителност, когато изтеглите приложението или се регистрирате за услугата, събитието, кампанията или конкурса чрез съответния формуляр. 3.5 Събиране на данни за непълнолетни лица  Събираме и обработваме лични данни, свързани с непълнолетни лица под 16-годишна възраст, само с предварителното съгласие на техните родители или настойници.   Ако чрез уебсайта, приложенията или мобилните сайтове на AIR FRANCE се събират лични данни, отнасящи се до непълнолетни лица под 16-годишна възраст, без тяхното съгласие, родителите или настойниците на тези лица имат право да възразят срещу съответното обработване или да поискат заличаване на данните (вж. раздел 9 „ КАК ДА УПРАЖНИТЕ ПРАВАТА СИ ? “).

В хода на нашите взаимоотношения може да събираме горепосочените категории лични данни по различни начини : а) събираме пряко предоставени от Вас лични данни Например събираме лични данни, когато резервирате полет при нас, правите покупка, регистрирате се, създавате онлайн профил, регистрирате се в някоя от нашите програми за лоялност, подавате молба или оплакване, отговаряте на анкета за удовлетвореност, изпращате ни съобщение в социалните мрежи, свързвате се с нашия отдел за обслужване на клиенти, разговаряте с чатбот, абонирате се за получаване на нашите имейли или мобилни известия или се регистрирате за някое от нашите събития, конкурси или конкретни кампании. б) Получаваме Вашите лични данни от Вашия туроператор или туристически агент, от нашите партньори — авиокомпании или други компании, участващи в организацията и управлението на Вашите пътувания Получаваме Вашите данни от посочените трети страни чрез резервационна система (GDS или друга технология), за да Ви предоставим услуги си. Например, когато резервирате полет чрез туристически агенция или сайт за онлайн резервации, получаваме всички необходими за управление на резервацията и осъществяване на пътуването Ви данни. Дружествата, участващи в организирането и управлението на пътуванията Ви, също носят отговорност за обработката на личните Ви данни. Ще откриете повече информация относно начина за обработване на личните Ви данни в техните съответни политики за поверителност. в) получаваме лични данни от партньори, които участват в нашите програми за лоялност Нашите програми за лоялност Flying Blue и Bluebiz се предлагат от AIR FRANCE и KLM (вж. също 1 „ Кои сме ние ? “ по-горе). Програмата Flying Blue се предлага в партньорство с участващите авиокомпании в редица държави. Благодарение на програмите ни за лоялност можете да натрупвате или изразходвате Мили и кредити Blue Credits, когато използвате нашите услуги или услугите на участващите авиокомпании и други партньори (например хотелски вериги или компании за наемане на коли). С цел предоставяне на съответните предимства ние споделяме някои Ваши лични данни с посочените трети страни. Например, при закупуване на услуга от някой от нашите партньори, те ще споделят с нас натрупаните от Вас мили, за да можем да актуализираме Вашия баланс. Списък на участващите авиокомпании и нашите партньори ще откриете на нашите уебсайтовеFlying Blueи Bluebiz. Участващите авиокомпании и другите наши партньори също носят отговорност за обработката на Вашите лични данни. Ще откриете повече информация относно начина, по който те обработват Вашите лични данни, в техните съответни политики за поверителност. г) Когато използвате нашия уебсайт или нашите мобилни приложения, ние събираме информация, като използваме бисквитки и подобни технологии. AIR FRANCE използва както собствени бисквитки, така и бисквитки на трети страни. За повече информация, моля, запознайте се с нашатаПолитика за бисквитките. д) ако използвате социални мрежи, ние може да получаваме информация и от Вашия доставчик на социални мрежи За повече информация, моля, запознайте се с раздел 3 „ Кои са различните свързани с Вас категории лични данни, които обработваме? “ по-горе.

5.1 Цели на обработката  Основните цели, за които използваме Вашите лични данни, са : а) Предоставяне на нашите услуги Общи разпоредби: за да управляваме Вашите резервации, пътнически договорености и покупки, трябва да обработваме повечето от информацията, посочена в раздел 3.1. Наред с другото имаме нужда от Вашите данни за самоличност, за да установим самоличността Ви и да Ви издадем билет. За да Ви предоставим цялата информация, свързана с Вашия полет, различните етапи на пътуването Ви (регистрация, качване на борда) и промените в статуса на полета Ви, ние се нуждаем от Вашите данни за контакт. За да Ви предоставим услуга, която отговаря на Вашите очаквания, обработваме и всички данни, свързани с Вашето пътуване и Вашите предпочитания, особено ако сте създали личен профил. Правно основание за обработването на данни : Обработваме Вашите лични данни, защото това е необходимо за изпълнението на Вашия договор за превоз и предоставянето на нашите услуги. б) Управление на членството Ви в програмите ни за лоялност Общи разпоредби: За да се възползвате Вие или Вашият бизнес от отстъпки и награди в рамките на нашите програми за лоялност, ние обработваме фамилията Ви, данните Ви за контакт, информация за членството Ви, информация за резервациите Ви, покупките Ви и, когато е приложимо, всяко взаимодействие или комуникация с нашите услуги (вж. раздел 3.1 а, б, в, г, д). Правно основание за обработването на данни : Обработваме посочените данни поради необходимостта да изпълним Вашия договор за членство, управлението на Вашите сметки и да осигурим предимствата, свързани с тях. в) Онлайн предоставяне на услугите ни, предоставяне чрез мобилните ни приложения, както и предлагане на оптимално изживяване Общи разпоредби: използваме например вашата фамилия, както и информация за полета при регистриране в мобилното ни приложение. Някои от нашите онлайн услуги, а също и приложението, използват Вашето местоположение, например за да Ви покажат най-близкото място. С помощта на бисквитки и подобни технологии и с цел да опростим използването на нашите онлайн услуги или приложения и да Ви предоставим възможно най-доброто изживяване, може да анализираме използваните от Вас и предлаганите от нас цифрови медии (вж. раздел 3.1 ж). Ние се стремим например да разберем кой дигитален канал (имейл, социална мрежа) или устройство (настолен компютър, таблет или смартфон) предпочитате, за да адаптираме комуникацията си спрямо Вашето предпочитание. Ако прекъснете сесия за резервация в нашия уебсайт, може да Ви изпратим имейл с връзка към сесията Ви, за да продължите резервацията си. Ще получавате такъв вид имейли, единствено ако сте ги поискали или ако сте се съгласили да получавате нашите актуализации и специални оферти по имейл (вж. раздел 4.1.д). По всяко време можете да оттеглите съгласието си по отношение на тези имейли, като кликнете върху връзката за отписване, като промените предпочитанията си за комуникация в профила си (ако има такива) или като се свържете с нас (вж. раздел 9 „ КАК ДА УПРАЖНИТЕ ПРАВАТА СИ? “ по-долу). Правно основание за обработката на данни : Обработваме личните Ви данни поради необходимостта да изпълним Вашия договор за превоз, както и да предоставим нашите услуги, а също и за целите на легитимните интереси, описани по-горе, за да Ви обслужваме по възможно най-добрия за Вас начин чрез избрания от Вас канал. Данните, свързани с Вашето разположение, се обработват въз основа на Вашето съгласие. г) Извършване на статистически проучвания и подобряване на нашите продукти и услуги Общи разпоредби: провеждаме проучвания за използването на нашите услуги, програми за лоялност, уебсайтове, мобилни приложения и социални мрежи, както и за тенденциите в поведението и предпочитанията на клиентите и потребителите ни. Използваме резултатите от проучванията ни с цел разработване на по-добри услуги и оферти за нашите клиенти, подобряване на програмите си за лоялност, осигуряване на по-добро обслужване на клиентите и подобряване на дизайна и съдържанието на нашите уебсайтове и мобилни приложения. Категории лични данни : може да използваме категориите лични данни, описани в раздел 3.1., с цел извършване на изследванията ни. Също така използваме различните провеждани от нас проучвания, за да установим до колко сте доволни от нашите услуги и да удовлетворим в по-висока степен очакванията ви. Например използваме данните от резервацията Ви и допълнителните услуги, които сте закупили (допълнителен багаж и опции за места), за да подобрим услугите си и да предложим по-подходящи оферти. Например, ако според нашите анализи, пътниците на определени полети са по-склонни да избират места, осигуряващи повече пространство, може да използваме тази информация, за да предлагаме повече места от този тип на подобни полети. Правно основание за обработването на данни : Обработваме личните Ви данни за целите на описаните по-горе легитимните интереси. В съответствие с приложимите разпоредби имате право да възразите, на основания, специфични за Вашата конкретна ситуация, срещу обработването на Вашите лични данни за целите на статистически изследвания (вж. раздел 9 „ КАК ДА УПРАЖНИТЕ ПРАВАТА СИ ? “). д)за измерване на ефективността на нашите маркетингови кампании:  може да използваме Вашите лични данни за измерване на ефективността на нашите маркетингови кампании чрез нашите рекламни партньори, описани в раздел „5.1.д)“. е) да Ви изпращаме актуализации и специални оферти, съобразени с Вашите интереси Общи разпоредби : ще Ви изпращаме персонализирани съобщения и оферти по електронна поща за продукти и услуги, свързани с нашата компания, ако сте се абонирали за това. Можете по всяко време да прекратите абонамента си (вж. посочените по-долу условия). Канали : Използваме различни канали, като например електронна поща, мобилни известия, поща, рекламно пространство на уебсайтове и социални мрежи. Например:

  • Имейли, свързани с Вашата резервация и управлението на полета: При резервиране на наш полет ще получите няколко имейла, свързани с Вашата резервация (например потвърждение на резервацията, информация за регистрация и качване на борда). В този вид съобщения се съдържат реклами и оферти за продукти и услуги, свързани с нашата компания.
  • Електронни съобщения, съдържащи актуална информация относно новини и оферти на компанията, свързани с нашите продукти и услуги : В този вид имейли се съдържат предложения, свързани с нашите продукти и услуги, както и с подобни услуги, предлагани от нашите партньори. С Ваше съгласие може да Ви изпращаме имейли по специални поводи, като например специална оферта за рождения Ви ден или персонализирани оферти за предстоящо пътуване в месеците след завръщането Ви.
  • Имейли във връзка с Flying Blue и Bluebiz : Като член на нашата програма за лоялност Flying Blue Вие получавате имейли относно състоянието на профила Ви, в които се съдържа цялата необходима за основното функциониране на програмата информация. Можете също така да се абонирате, за да получавате най-актуалните новини относно програмата, както и персонализирани оферти от Flying Blue, участващите авиокомпании и други наши партньори. Ако сте член на нашата програма за лоялност BlueBiz, ще получавате по имейл най-актуалните новини относно програмата, както и оферти от нас и нашите партньори. За повече информация относно личните данни, които събираме във връзка с Вашето членство в програмата, можете да се запознаете с политиката за поверителност на Flying Blue. Преглед на участващите авиокомпании и партньорите ни от Flying Blue и Bluebiz можете да намерите и на уебсайтоветеFlying Blueи Bluebiz.
  • Директни съобщения по други комуникационни канали : Възможно е да използваме и други канали за комуникация, за да Ви изпращаме директни съобщения, съдържащи персонализирани реклами и специални оферти, като например поща, мобилни известия или социални канали (напр. Messenger, WhatsApp или WeChat).
  • Показване на подходяща информация и съобразени персонализирани реклами на уебсайтове и приложения : запознайте се с нашата политика за "бисквитките". Може също така да използваме личните Ви данни, за да не Ви изпращаме повече реклами, които вече не са подходящи за Вас. Например, ако влезете в нашия уебсайт посредством личния Ви профил в AIR FRANCE или профила Ви във Flying Blue, или ако посетите нашите уебсайтове посредством връзка в имейл, ние ще обвържем поведението Ви при сърфиране и кликане с данните за Вашата резервация в нашата платформа за управление на данни. Използваме посочените данни предимно с цел изключване на по-нататъшни реклами след резервирането на полет.
  • Персонализирано таргетиране на аудиторията чрез платформи за социални медии: Можете да изберете да получавате персонализирани реклами и оферти в платформите за социални медии, които използвате. Например, ние използваме програмата Facebook Custom Audience. Наред с останалото, тази програма ни позволява да показваме персонализирани реклами и оферти в потока Ви на информация в платформите на Facebook, по-специално Facebook Messenger и Instagram. Можем също така да използваме тази програма, за да не Ви изпращаме повече рекламни кампании в платформите на Facebook, ако например вече сте получавали реклами или подобни предложения по имейл. За да установи Facebook наличието на Ваш профил, споделяме Вашия имейл адрес и телефонен номер по сигурен (хеширан) начин и посредством псевдонимизиране. Не споделяме никакви други данни с Facebook. От своя страна, Facebook ни предоставя единствено обобщени данни за ефективността на дадена рекламна кампания. Този вид данни не представлява пряко свързана с Вас информация. Facebook не ни уведомява за наличието или липсата на Ваш профил в неговата платформа. Правим всичко възможно, за да гарантираме защитата и поверителността на личните Ви данни. С цел определяне на целевата си аудитория за конкретна кампания във Facebook, може да използваме Вашите данни за резервация или данни, които събираме, когато използвате нашите уебсайтове, мобилни приложения или други цифрови медии. Facebook може също така да използва събраните за Вас данни с цел установяване на подобна аудитория. По този начин посредством Facebook достигаме до нова аудитория. Можете да посетите специалните страници на Facebook, за да разберетекак Вашите данни се използват за програмата за персонализирана аудиторияикак можете да контролирате информацията, която Facebook използваза персонализиране на рекламите, които Ви се показват. Може също така да се запознаете сПолитиката за поверителност на Facebook. Може също да участваме в подобни програми, предлагани от други социални мрежи, като Google, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, WeChat, Kakaotalk и LINE. Приканваме Ви да се запознаете със съответните политики за поверителност на посочените социални мрежи, за да научите повече за това как се обработват Вашите данни. Ако разполагате с профил в Air France, след като се впишете в него, можете да отидете на страницатаhttps://wwws.airfrance.fr/profile/communication-preferences и да промените предпочитанията си „Персонализирани оферти от Air France“, за да ги деактивирате. Ако не разполагате с профил в Air France, можете да се свържете с нас (моля, вижте раздел 9 „КАК ДА УПРАЖНИТЕ ПРАВАТА СИ?“ по-долу). Когато се свързвате с нас, използвайте имейл адреса, за който искате да оттеглите съгласието си. Възможно е също така да сте дали съгласие за получаване на персонализирани реклами и оферти в платформите за социални мрежи, когато сте приели нашата политика за бисквитките. Затова се запознайте с нашата Политика за управление на бисквиткитеи разберете как да оттеглите съгласието си.

Персонализирани оферти : ние целим да Ви предоставяме оферти, свързани с нашите услуги и продукти, съобразени с интересите Ви и отговарящи на очакванията Ви. За тази цел може да използваме категориите лични данни, описани в раздел 3.1. За да Ви дадем идеи за следващо пътуване, с Ваше съгласие например след завръщането Ви от пътуване може да Ви изпратим имейл с оферти въз основа на историята на резервациите Ви. По подобен начин може да предлагаме и други сходни услуги, като наемане на автомобили, застрахователни услуги или хотелски резервации, предлагани от нашите партньори. В този случай цялата комуникация се извършва от AIR FRANCE. Не споделяме без Вашето съгласие никакви данни с нашите партньори за тази цел. Правно основание за обработването на данни: в зависимост от естеството на взаимоотношенията Ви с нашата компания (клиент или потенциален клиент) и комуникацията, която провеждаме с Вас, ние обработваме Вашите лични данни, според описаното в настоящия параграф, въз основа на Вашето съгласие или за целите на нашите законни интереси или тези на нашите партньори (в съответствие с правилата, приложими към търговските проучвания), за да популяризираме нашите услуги и да извършваме действия по директен маркетинг с оглед на търговските Ви взаимоотношения с нашата компания. По всяко време разполагате с правото да възразите срещу използването на личните Ви данни за целите на директния маркетинг (вж. раздел 9 „ КАК ДА УПРАЖНИТЕ ПРАВАТА СИ ?“ по-долу). Отписване: винаги можете да се отпишете, за да не получавате повече персонализирани съобщения и оферти. По-долу ще откривте как да се откажете от абонамента си.

  • Имейл : можете да се отпишете от нашите реклами и оферти в имейлите ни за резервации и програмите ни за лоялност, както и от имейлите, за които сте се абонирали, по всяко време, като кликнете върху връзката за отписване. Ако разполагате с профил във Flying Blue, можете също да се отпишете, като промените предпочитанията си за комуникация във Вашия профил. Ако се отпишете от абонамента, ще получавате единствено имейлите, които са Ви необходими за използването на нашите услуги (например потвърждение на резервацията, бележка за пътуване и електронен билет) или, ако сте член на нашата програма за лоялност Flying Blue, единствено имейлите, свързани с функционирането на програмата (например съобщения, които Ви информират за състоянието на Вашата сметка).
  • Поща : можете да възразите срещу получаването на персонализирани оферти като се свържете с нас по пощата (вижте раздел 9 „ КАК ДА УПРАЖНИТЕ ПРАВАТА СИ ? “ по-долу).
  • Други канали за комуникация : ако сте избрали да получавате персонализирани реклами и оферти чрез мобилни известия, можете да се отпишете от тях, като промените настройките на смартфона си (свързани с push известията). За повече информация относно това как да не получавате повече персонализирани реклами и оферти чрез социалните мрежи (напр. Messenger, WhatsApp и WeChat) посетете уебсайта на доставчика на социални мрежи.
  • Свържете се с нашия отдел за защита на данните : винаги можете да се свържете с нас, за да заявите своя отказ от получаване на съобщения, съдържащи реклами и оферти (вж. раздел 9 „ КАК ДА УПРАЖНИТЕ ПРАВАТА СИ ? “ по-долу).

е) Комуникация с Вас Използваме Вашите данни за контакт, за да комуникираме с Вас относно нашите услуги или програми за лоялност, да Ви предоставяме информация относно Вашия полет, да отговаряме на Вашите въпроси и да обработваме жалбите Ви, независимо от канала, който използвате : комуникация по електронен път, по телефон, чрез мобилни известия, социални мрежи, чатбот и др. Правно основание за обработка на данни : Обработваме личните Ви данни поради необходимост от изпълнение на Вашия договор за превоз и предоставяне на нашите услуги ж) Осигуряване на безопасността на нашите полети Всеки инцидент, който може да повлияе на безопасността или сигурността на полета, може да е обект на компютърен запис и/или жалба, а в случай на сериозни нарушения съответните пътници могат да бъдат отстранени от полетите на Air France. Компютърният запис се извършва предимно с цел гарантиране на управлението на значими събития, свързани с безопасността на полетите, и по-специално събития, свързани с поведението на проблемни пътници. В този контекст информацията за съответните лица е достъпна само за упълномощен персонал на Air France и се съхранява в продължение на 5 години. При подаване на жалба данните се използват за проследяване на текущото съдебно производство и се съхраняват за срока на производството и предприетите мерки. Посочените данни се използват и за статистически цели и системен анализ на безопасността на полетите в анонимизиран вид. В случай, че авиокомпанията уведоми за забрана за превоз поради сериозни нарушения, засегнатите лица се информират с писмо преди регистрацията им за срока, за който ще се прилагат тези специални мерки за сигурност, като те получават възможност да представят своите забележки в рамките на срока, определен от процедурата. При този вид обработване на данни се прилагат засилени технически и организационни мерки за защита на съответните данни. За повече информация относно това как да получите достъп до съответните данни и да ги поправите, моля, запознайте се с раздел 9 „КАК ДА УПРАЖНИТЕ ПРАВАТА СИ? “ по-долу. Правно основание за обработването на данни : обработваме посочените данни, за да спазваме нашите законови или регулаторни задължения, както и в наш легитимен интерес да гарантираме безопасността на нашите полети, както и на останалите пътници. Обработката на отказан достъп на борда на самолетите на дружеството е разрешена от CNIL (решение № 2016-240 от 21 юли 2016 г.). з) Управление на съдебните спорове, предотвратяване на измами или спазване на правните ни задължения Събираме, съхраняваме и използваме Вашите данни за вътрешни бизнес цели, като например водене на документация, управление на съдебни спорове, предотвратяване на неплащане на задължения и борба с измамите. В случай на измама може да включим Вашите лични данни в нашите системи за вътрешен контрол и предупреждение. Освен това обработваме личните Ви данни в съответствие с нашите правни и данъчни задължения. Възможно е законът да изисква от нас да събираме и споделяме Вашите данни за идентификация и информация за резервации и пътувания с публични органи или правителствени организации за целите на граничния контрол, имиграцията, влизането в дадена държава, сигурността или борбата с тероризма. Правно основание за обработването на данни : Обработваме посочените данни с цел спазване на нашите законови или регулаторни задължения, както и в наш легитимен интерес, по-специално за управление на спорове, предотвратяване на неплащане на задължения или борба с измамите. и) за проверка на условията, необходими за получаване на акредитационен номер за „ тарифа за пребиваващи лица “ по маршрутите за обществена услуга на Air France и Air Corsica Ако живеете в Корсика, можете да се възползвате от специални тарифи (известни като „ тарифи за пребиваващи “) по маршрутите на обществените услуги на Air France и Air Corsica. Предоставянето на този вид тарифи е обвързано с получаването на акредитационен номер онлайн чрез доказване на основно и действително данъчно пребиваване в Корсика. Документите, изтеглени от пътниците, които са подали заявление за акредитационен номер на „пребиваващо лице“ чрез нашия сайт, се съхраняват временно за периода, „строго необходим“ за проверка и предоставяне на евентуален акредитационен номер, след което системно се унищожават. За да научите повече за тази система, можете да се запознаете сполитиката за защита на личните данни. Правното основание за обработката на данни :  Air France и Air Corsica, в качеството си на съвместни администратори на данни, събират и обработват личните Ви данни на правното основание на Вашето съгласие и във Ваш интерес, за да Ви предоставят следната услуга: издаване на непрехвърлим личен акредитационен номер, известен като номер на „пребиваващо лице на Корсика“. Този вид обработване на данни се извършва, за да Ви осигурим персонализирано клиентско преживяване при закупуването на двупосочни билети за полети от Корсика с Air France и Air Corsica по маршрути за обществени услуги. й) предлагане на конкретни услуги, приложения, събития, конкурси или изключителни кампании. Може да използваме личните Ви данни за цели, различни от описаните в настоящата политика за поверителност, за конкретни услуги, приложения, събития, конкурси или изключителни кампании. Ще получите информация за посочените цели, когато се регистрирате за услугата, събитието, конкурса или кампанията, или когато изтеглите съответното приложение. 5.2 Правно основание Както е посочено в целите, описани по-горе, можем да обработваме личните Ви данни единствено ако имаме правно основание за това. В много случаи правното основание за обработване на данните Ви е „ необходимост от изпълнение на договора Ви за превоз “ и, по-общо — предоставяне на услугите ни. В някои случаи обработването на лични данни може да се основава на искането на съгласие от Ваша страна. Затова по всяко време Вие имате право да оттеглите съгласието си по отношение на съответната обработка на данни (вж. раздел 9 „ КАК ДА УПРАЖНИТЕ ПРАВАТА СИ ? “ по-долу). В някои случаи може да използваме личните Ви данни, ако ние (или трети страни) имаме законен интерес от това. Винаги извършваме внимателна оценка на всички засегнати интереси: Вашите, на трети страни, както и на нашата компания. На това основание например обработваме данните Ви, за да гарантираме безопасността на нашите полети или за целите на статистически проучвания или директен маркетинг, или за да предлагаме отстъпки и персонализирани оферти (за повече информация вж.5.1 г-е, з и и по-горе). Възможно е да имаме законово задължение за обработване на данните Ви, например за изпълнение на формалности, определени от имиграционните власти (за повече информация вж.5.1.з по-горе). При отказ от Ваша страна за предоставяне на личните данни, от които се нуждаем, за да изпълним договора или да спазим законово изискване, може да не успеем да предоставим някои от поисканите от Вас услуги или никоя от тях. Възможно е например да отменим отпътуването Ви или да не можем да Ви предоставим допълнителните услуги, които сте заявили. При предоставяне на непълна или невярна информация, може да Ви откажем качване на борда или влизане на чужда територия съгласно приложимите международни закони.

6.1. Общи разпоредби За да предоставяме услугите си и, като се има предвид факта, че извършваме дейността си ни в много държави, трябва да споделяме личните Ви данни с вътрешни и външни получатели с цел осигуряване на еднакво преживяване във всички наши дестинации. В рамките на нашата компания данните Ви се обработват от надлежно упълномощен персонал: екипажи на самолети, агенти на центрове за връзка с клиенти, отдели за продажби, оперативни агенти, ИТ отдели и др. Възможно е също така да предаваме Вашите данни на трети страни, като например дружества от нашата Група, включително KLM, нашите партньорски авиокомпании, Вашите туристически агенти, доставчици на платежни услуги, доставчици на услуги или подизпълнители и др., за целите, описани в точка 6.2. В тази връзка Ви напомняме, че изискваме от всички наши подизпълнители да прилагат строги мерки за поверителност и защита на личните данни, обработвани в съответствие с разпоредбите и настоящата Политика. 6.2 Споделяне на данните Ви с трети страни  Може да предаваме или споделяме Вашите лични данни с трети страни за следните цели: а) улесняване на резервациите Ви и организиране на пътувания управление на покупките Ви, резервациите Ви или договорености Ви за пътуване, може да споделяме Вашите лични данни с трети страни, които обработват тази информация от наше име или ни помагат при предоставянето на нашите услуги по целия свят, като например центрове за връзка с клиенти или летищни оператори, но също и други компании, участващи в договореностите за Вашето пътуване, като органите на летищата, доставчици на системи за резервации (GDS или други технологии) или туристически агенти. За повече информация можете да се запознаете с политиките за поверителност на съответните трети страни.   В зависимост от резервацията Ви и полетите, които съставляват вашето пътуване, данните Ви могат да бъдат предадени и на други авиокомпании, обслужващи някои от тези полети, както и на доставчици на железопътен или наземен транспорт. Това могат да са авиокомпании от нашата Група или външни партньори, по-специално членове на нашето сдружение SkyTeam. Споделянето може да е необходимо за реализиране на пътуването Ви, но също така и за осигуряване на непрекъснатост на услугата и признаване на Вашия статут на „ Frequent Flyer “ по време на пътуването Ви, за да се улесни управлението на резервацията Ви, особено в случай на неочаквани затруднения, и за да се гарантира безопасността и сигурността на всички полети в рамките на сдружението. За да научите повече за дружествата от нашата Група и авиокомпаниите, с които работим, можете да посетите нашия уебсайтcorporate.airfrance.com. Можете също така да се запознаете с точка б) от раздел „4. КАК СЪБИРАМЕ ЛИЧНИТЕ ВИ ДАННИ? “. б) поддържане на нашите операции и предоставяне на услугите ни За да предоставяме услугите си, използваме и други видове трети страни, като например доставчици на специфични ИТ услуги, социални мрежи, маркетингови агенции или външни услуги за откриване и предотвратяване на измами. От посочените трети страни се изисква да пазят Вашите лични данни по подходящ начин и да ги обработват само в съответствие с нашите инструкции съгласно нормативната уредба и настоящата Политика, като това се отнася за всички наши подизпълнители.  В рамките на групата Air France—KLM нашите дейности по обработване разчитат на централизирани бази данни и системи, които може да се хостват или управляват от дружество от групата от името на други дружества от групата. Освен това в допълнение към свързаните с пътуванията услуги и за целите на ефективността някои оперативни и търговски функции могат да бъдат изпълнявани от едно от дружествата на Групата за други дружества от Групата. Това означава, че дружествата от нашата група могат да разполагат с достъп до личните Ви данни като част от операциите за обработването им. Дружествата от нашата група могат да обработват личните Ви данни само в контекста на тези дейности и в съответствие с настоящата Политика. в) управление на програмите ни за лоялност и предимствата, произтичащи от тях За повече информация, моля, посетете раздел „1. КОИ СМЕ НИЕ? “ и точка в) от раздел „4. КАК СЪБИРАМЕ ЛИЧНИТЕ ВИ ДАННИ? ». г) За подобряване на онлайн услугите и мобилните ни приложения За повече информация, моля, запознайте се с точка в) от раздел „ 5. ЗА КАКВИ ЦЕЛИ ИЗПОЛЗВАМЕ ЛИЧНИТЕ ВИ ДАННИ? ? » д) управление на профилите на корпоративните ни клиенти и техните политики за пътуване Ако резервирате полет, използвайки корпоративния профил на работодателя си, работодателят Ви ще разполага с достъп до определени данни за резервацията, включително цената на билета, датите на пътуване и дестинацията. Вашият работодател носи отговорност за начина, по който се обработват личните Ви данни. е) обработка на плащания и възстановяване на суми При обработката на плащанията Ви и възстановяванията на суми за Вашите покупки и резервации може да предадем определени данни на трети страни, като банки, финансови институции или доставчици на платежни услуги. В много случаи тези доставчици на платежни услуги извършват и проверки срещу измами. Посочените трети страни разполагат със свои собствени политики за поверителност, които се прилагат към начина, по който използват личните Ви данни. ж) предоставяне на възможност на нашите предпочитани партньори да Ви предлагат персонализирани маркетингови кампании чрез обичайните си медийни канали Можем да споделим Вашата криптирана информация с конкретни партньори, които могат да я използват за предоставяне на подходящи реклами за популяризиране на техните продукти чрез обичайните им медийни канали. Нашите предпочитани партньори също имат свои собствени политики за поверителност, които се прилагат към начина, по който използват личните Ви данни. з) измерване на ефективността на нашите маркетингови кампании За повече информация, моля, запознайте се с параграф „д)“ от раздел 5.1 „Цели на обработването на данни“ и)предоставяне на възможност на нашите партньори да Ви предлагат своите услуги и да ги адаптират към Вашите нужди Възможно е да споделяме Вашата информация с трети страни, които предлагат услуги или продукти, достъпни чрез нас (например полет на друг превозвач, настаняване в хотел или наемане на автомобил).  Възможно е също така да споделим определена неперсонализирана информация (дестинация, дата и продължителност на пътуването) с тези партньори, за да могат те да адаптират и подобрят услугите, които Ви предоставят. В този случай обменът се извършва чрез заслужили доверие трети страни. И партньорите ни разполагат със свои собствени политики за поверителност, които се отнасят до начина, по който използват личните Ви данни. 6.3 Специални услуги, приложения, събития, кампании или конкурси За някои специални услуги, приложения, събития, кампании, игри или конкурси, които можем да предложим, за да подобрим потребителското Ви преживяване в допълнение към нашите редовни услуги, може да споделим данните Ви с трети страни, различни от описаните в настоящата Политика (например, когато провеждаме кампания или събитие с партньор или когато включваме негови услуги в нашите приложения). В този случай и в съответствие с приложимите разпоредби, свързаната с обработката на този вид данни информация може да Ви бъде съобщена чрез специално уведомление или специална политика за поверителност, когато изтеглите приложението, регистрирате се за услугата, събитието, кампанията или конкурса, като използвате съответния формуляр. 6.4. Публични органи Както се изисква от всяка авиокомпания, в съответствие с приложимите френски и международни закони и разпоредби, от нас може да се изисква да събираме и споделяме с френските публични органи (митници, имиграционни служби, полиция и др.) данни за установяване на самоличността Ви (например паспортна информация), както и информация за резервацията и пътуването Ви, също и информация относно държавите, от които или към които пътувате, за целите на граничния контрол, имиграционните формалности, влизането в страната или борбата с тероризма или други тежки престъпления.   За полети, изпълнявани от Air France, заминаващи от Франция за страна извън Европейския съюз или заминаващи от страна извън Европейския съюз за Франция, в съответствие със Закон № 78—18 от 6 януари 1978 г. относно информационните технологии, файловете с данни и личните свободи, с измененията, и член L. 232—7 от Кодекса за вътрешна сигурност Ви информираме, че следните данни могат да бъдат предадени на звеното за информация за пътниците (UIP) в съответствие с методите за обработка и за целите, посочени в Указ № 2014—1095 от 26.09.2014 г:

  • API (Разширена информация за пътниците): данни за установяване на самоличността и данни, свързани с пътуването, събрани по време на регистрацията,
  • PNR (запис на имената на пътниците): данните от резервацията се предават автоматично към UIP.

Звеното за информация за пътниците (UIP) е отдел на френското правителство, който отговаря за събирането на данни за пътниците във въздушния транспорт, предавани от въздушните превозвачи, туристическите агенции и операторите, наемащи цялостно или частично въздухоплавателното средство. За повече информация, моля, посетете :https://pnr.gouv.fr/fr/traveler/  За да се запознаете със списък на другите държави — членки на Европейския съюз, които събират тази информация като част от прилагането на Европейска директива № 2016/681 от 27 април 2016 г. относно използването на резервационни данни на пътниците, може да посетите следната връзка :https://eur-lex.europa.eu/legal-contentВъзможно е също така да бъдем законово задължени да споделяме някои от Вашите данни с публични органи в държавите по Вашия маршрут за целите на общественото здраве (вж. раздел 3. 1.г по-горе). В някои случаи може да се наложи да разкрием определени данни на публични органи и власти, полицейски служители, съдилища или други упълномощени трети страни, ако разкриването на такава информация се изисква от приложим закон, подзаконов акт или съдебен процес (например призовка или съдебно разпореждане), ако тези данни са необходими за защита или отстояване на правата ни срещу правни претенции, както и на правата на трети страни, или ако тези данни са необходими в полза на обществен интерес в областта на общественото здраве и безопасност. 6.5. Уебсайтове на трети страни  Нашите уебсайтове и мобилни приложения съдържат връзки към уебсайтовете на трети страни. Ако продължите към тези връзки, ще излезете от нашите уебсайтове и мобилни приложения. Настоящата политика за поверителност не се прилага за уебсайтовете на тези трети страни. За да научите повече относно начина, по който посочените трети страни обработват личните Ви данни, можете да се запознаете с техните съответни политики за поверителност и/или политики за управление на бисквитки.

Задължаваме се да съхраняваме Вашите лични данни не по-дълго от необходимото за целите, за които се обработват, както е описано в раздел 5 от настоящата политика. Продължителността на съхранение се определя в зависимост от целите, за които обработваме данните, като се вземат предвид всички приложими правни разпоредби, налагащи специфичен период на съхранение за определени категории данни, всички приложими давностни срокове и препоръките на CNIL, френския орган за защита на данните, относно определени категории обработване.

За посочените в раздел 5 от настоящата Политика цели можем да предадем личните Ви данни (фамилия, име, номер на паспорт, данни за пътуване и т.н.) на получатели, които да са установени в държави, различни от Вашата държава на пребиваване, и по-специално извън Европейския съюз.    Този вид прехвърляне се извършва по-специално с цел предлагане на услуги от наша страна, управляване на резервацията Ви, организиране на пътуването Ви, или по-общо — за гарантиране на правилното изпълнение на договора Ви за превоз или поради факта, че дружествата от нашата група, нашите партньори или нашите доставчици на услуги работят в различни държави. Можете да намерите дестинациите, които обслужваме, на нашия уебсайт в разделДестинации и мрежа на AIR FRANCE. В законодателството на държавите, в които прехвърляме личните Ви данни, може да не се предвижда същото ниво на защита.  Ако този вид прехвърляне на данни е необходим, за да Ви предложим нашите услуги и по-специално да Ви превозим до тези държави, ние се задължаваме да гарантираме същото ниво на защита на Вашите лични данни в съответствие с изискванията на RGPD, по-специално като подпишем, за всеки отделен случай, стандартните договорни клаузи, определени от Европейската комисия, или всеки друг механизъм, описан в Регламента.  Освен това може да се наложи да предадем личните Ви данни, включително данни за установяване на самоличността Ви или данни за пътуването Ви, на публични или правителствени органи в държави, които са част от Вашия маршрут и които се намират извън пределите на Европейския съюз, ако това се изисква от приложимото законодателство. Моля, вижте точка 6.4 от раздел „ 6. КОЙ РАЗПОЛАГА С ДОСТЪП ДО ЛИЧНИТЕ ВИ ДАННИ? “.

9.1 Вашите права В съответствие с приложимите разпоредби, по-специално разпоредбите на ОРЗД и френския закон "за информацията и свободата" от 6 януари 1978 г. и , можете да се свържете с нас (вж. раздел 9. 4 по-долу), за да упражните своите права на (а) достъп, (б) коригиране, (в) изтриване, (г) ограничаване на обработката на данни, както и правата си на (д) преносимост на данните и (е) възражение. Освен това разполагате със законното право да посочите какво ще се случи с личните Ви данни след вашата смърт.  а) право на достъп Имате право да поискате потвърждение, че обработваме лични данни, свързани с Вас, и ако това е така, да получите копие от тези данни. Когато отговаряме на Ваше искане за упражняване на право на достъп, ще Ви предоставим и допълнителна информация, като например целите на съответното обработване, категориите лични данни и всяка друга информация, свързана с това обработване. б) право на коригиране на данни Имате право да поискате коригиране на личните си данни, ако установите, че те са неточни. С оглед на целите на съответното обработване на данни можете също така да поискате те да бъдат допълнени, като това може да включва предоставяне на допълнителни данни. в) право на заличаване на данни Имате право да поискате заличаване на Вашите лични данни. Това право може да бъде упражнено единствено в определени случаи, когато е налице някое от основанията, посочени в член 17 от RGPD. Това може да включва например лични данни, които вече не са необходими за целите, за които са били събрани, или които са били обработени незаконосъобразно. Ако се възползвате от това право и едно от основанията е приложимо към искането ви, ние ще изтрием личните ви данни възможно най-скоро. г) право на преносимост на данните Имате право да поискате предоставянето на своите лични данни, получени при директна комуникация с Вас, в структуриран, широко използван и пригоден за машинно четене формат, ако обработката им е автоматизирана и се основава на данни, събрани в следствие на Вашето съгласие или на изпълнението на договор, за който сте се абонирали. Посоченото право не се прилага по отношение на други правни основания за обработване на данни. Когато е уместно и технически възможно, можете също така да поискате прехвърляне на съответните данни директно към друг администратор на данни.    д) право на ограничаване на обработката на данни Имате право да поискате ограничаване на обработката на Вашите лични данни. Това означава, че ако действително съхраняваме тези данни, ние ще ги отбележим с цел временно преустановяване на обработката им. Посоченото право може да се упражни на основанията, посочени в член 18 от RGPD, по-специално при оспорване на точността на личните Ви данни. Посоченото право не води до заличаване на данните, като ние сме длъжни да Ви уведомим, преди да отменим съответното ограничение на обработването. е) право на възражение Имате право да възразите срещу обработването на Вашите лични данни. Това означава, че можете да поискате от нас да спрем обработването на личните Ви данни. При извършването на нашата дейност това право се прилага единствено в случаите, когато законните ни интереси (включително произтичащото от тях профилиране) представляват законното основание за обработката (вж. 5.2 „ Правно основание “ по-долу). Например, можете по всяко време да възразите безплатно срещу обработването на личните Ви данни за целите на директния маркетинг, включително за целите на профилирането, доколкото те са свързани с директния маркетинг. Ако решите да упражните това право, ние ще спрем да обработваме личните Ви данни за тези цели. Когато се свързвате с нашия отдел за обслужване на клиенти, можете също така да възразите срещу записването на телефонния Ви разговор с цел подобряване на качеството на обслужване, предотвратяване на спорове и злонамерени обаждания, като уведомите директно консултанта за това свое желание. 9.2 Оттегляне на съгласието Ви Когато това се изисква по закон за определени цели на обработването на данни (например : получаване на съобщения по електронен път), Вашите данни ще бъдат използвани единствено след получаване на Вашето изрично съгласие.  Можете да оттеглите съгласието си по всяко време, като следвате конкретните инструкции, свързани със съответното обработване на лични данни. Можете да оттеглите съгласието си, като кликнете върху връзката за отписване, съдържаща се в нашите имейли (напр.  : бюлетина на AIR FRANCE), като промените предпочитанията си за комуникация в профила си, ако тази опция е налична (напр. : като влезете в  своя Flying Blue профил) или като промените настройките на мобилното си устройство за мобилни известия и данни за местоположение. За повече информация относно това как можете да оттеглите съгласието си относно бисквитките и подобни технологии, които използваме, когато посещавате нашите уебсайтове или използвате нашите мобилни приложения, моля, запознайте се с нашатаПолитика за бисквитките9.3 Отказ на определени искания Правата, описани по-горе, не са приложими във всички ситуации. В съответствие с приложимите разпоредби може да имаме право да откажем определени искания. При всяко искане ние внимателно преценяваме дали съществува такава дерогация и Ви уведомяваме за това. Например можем да не уважим искането Ви за достъп, ако това е необходимо за защита на правата и свободите на други лица, или да откажем да изтрием личните Ви данни, ако обработката на тези данни е необходима за спазване на законови изисквания. Правото на преносимост на данните не се прилага например, ако не сте предоставили личните данни или ако обработваме данните по друг начин, освен въз основа на Вашето съгласие или на изпълнението на договор. 9.4 Контакти за упражняване на права Ако желаете да упражните правата си, просто изпратете искане до отдела за защита на данните на AIR FRANCE : AIR FRANCE Служител по защита на данните/Data Protection Officer - ST. AJ IL 45, rue de Paris 95747 Roissy CDG Cedex Франция Електронен адрес : mail.data.protection@airfrance.fr За да обработим заявката Ви възможно най-ефективно, любезно Ви молим да включите в нея информацията, необходима за установяването на Вашата самоличност (фамилия, име, адрес на електронна поща, копие от официален документ за самоличност, като лична карта или паспорт, Flying Blue идентификатор и др.) както и всяка друга информация, необходима за потвърждаване на самоличността Ви. Заявките се обработват възможно най-бързо и в съответствие с приложимото законодателство. От друга страна, всяко искане, което не е свързано със защитата на лични данни, не може да бъде обработено. Можете също така да се свържете с нас при възникнали въпроси, коментари или оплаквания относно настоящата Политика. Ако желаете да упражните своите права във връзка с обработката на Вашите лични данни в рамките на програмите ни за лоялност Flying Blue и BlueBiz, можете да се свържете и с отдела за защита на данните на KLM: KLM Royal Dutch Airlines Privacy Office — AMSPI BP 7700 1117 ZL Aéroport de Schiphol Pays-Bas Електронен адрес : KLMPrivacyOffice@klm.comAIR FRANCE и KLM си сътрудничат при необходимост, за да гарантират упражняването на Вашите права или за да Ви предоставят отговори на всякакви възникнали въпроси или оплаквания от Ваша страна 9.5. Въпроси, коментари или оплаквания Не се колебайте да се свържете с нас при възникнали въпроси или коментари относно настоящата политика за поверителност. Можете също така да подадете жалба до Националната комисия по информатика и свободи (CNIL)във Франция или до друг компетентен орган за защита на данните.

10.1 Нашият ангажимент Гарантирането на сигурността и поверителността на поверените от Вас лични данни е наш приоритет. Затова прилагаме всички подходящи технически и организационни мерки — в съответствие с приложимите правни разпоредби (по-специално член 32 от RGPD) — като вземаме предвид естеството на предадените от Вас лични данни, както и рисковете, свързани с тяхното обработване, за да запазим тяхната сигурност и по-специално да предотвратим всяко случайно или незаконно унищожаване, всеки вид загуба, промяна, разкриване, проникване или неоторизиран достъп до тях. 10.2 Предвидените от нас мерки за сигурност Банковите транзакции Длъжни сме да спазваме Стандарта за сигурност на данните в индустрията на платежните карти („PCI DSS“), обнародван от Съвета за стандарти за сигурност на PCI („PCI SSC“). Посоченият стандарт е създаден с цел повишаване на контрола върху информацията за картодържателите, за да се намали измамното използване на платежни инструменти. Всеки доставчик на услуги на AIR FRANCE, от когото може да се изисква да обработва данни за кредитни карти, покрива изискванията на стандарта PCI DSS. Полагаме усилия в борбата с кражбата на самоличност в интернет пространството. Поради тази причина например ние използваме система за откриване на измамни плащания с кредитни карти. Целта на тази система е да защити данните Ви при изгубена или открадната банкова карта. Защита на личните Ви данни Приемаме сериозно сигурността на поверените ни от Вас личните данни, като за тази цел сме приложили различни организационни мерки, предназначени да повишат осведомеността и отговорността на нашите служители. Специални програми в нашата компания осигуряват повишаване на осведомеността и споделяне на най-добрите практики и стандарти за безопасност. За тази цел сме предоставили тези програми богата документация относно предизвикателствата на информационната сигурност и защитата на личните данни. Освен това прилагаме технически мерки, подходящи за естеството на предоставените от Вас лични данни, както и за рисковете, свързани с тяхното обработване. Затова осигуряваме стриктен контрол по отношение на физическия и логическия достъп до вътрешните сървъри, на които се съхраняват или обработват Вашите лични данни. Защитаваме мрежата си с хардуерни устройства (Firewall, IDS, DLP и др.) както и най-съвременни архитектури (включително защитени протоколи като TLS 1.2) за предотвратяване и ограничаване на риска от злонамерен софтуер. Развитие на системите ни за сигурност Разполагаме с вътрешни процеси, основани на най-добрите стандарти, по-специално на семейството стандарти ISO 27000, за да поддържаме ниво на сигурност в съответствие с най-добрите практики. Разчитаме на експерти в областта, за да гарантираме възможно най-високото ниво на защита. По-специално, имаме специални отношения с ANSSI (Agence Nationale de Sécurité des Systèmes d'Information — Френска национална агенция за сигурност на информационните системи), което ни позволява да бъдем подкрепени от френския еталон за киберсигурност. 10.3 Как да се предпазите ? Сигурността и поверителността на личните данни зависят от добрите практики на всеки човек. При извършване на резервация ще получите референтни данни за своето досие. Тези данни относно резервацията трябва да запазят своята поверителност завинаги. Разкриването им пред други пътници може да даде възможност на тези пътници да получат достъп до информацията за резервацията Ви чрез нашите системи или системите на трети страни, участващи в осъществяването на пътуването Ви (например туристически агенции или сайтове за търсене и резервации онлайн). Ако пътувате с други хора в рамките на една и съща резервация и не желаете личната Ви информация да бъде разкрита пред тях, препоръчваме Ви да направите отделни резервации. Препоръчваме също така да не споделяте паролите, които използвате за достъп до нашите услуги, с трети лица, системно да се отписвате от профила си и от този в социалната мрежа (особено в случай на свързани профили) и да затваряте прозореца на браузъра си в края на сесията, особено ако влизате в интернет от компютър, който не използвате само Вие. Това ще попречи на други потребители да имат достъп до личните Ви данни. За да избегнете рисковете от хакерска атака, препоръчваме Ви да разполагате с различни пароли за всички използвани онлайн услуги. Не носим отговорност, ако данните Ви за вписване бъдат откраднати от платформа, която не се управлява от нас. Освен това горещо Ви препоръчваме да не разпространявате сред трети страни или да не публикувате в социалните мрежи документи, издадени от Air France, в които се съдържат Ваши лични данни (бордна карта, номер на билета и др.). нито друга информация, свързана с Вашето пътуване. В този случай Вие трябва да сте наясно, че носите отговорност по-специално за това да се запознаете и да разберете общите условия за ползване, практиките за информационна сигурност и политиката за поверителност, приложими към тези социални мрежи, управлявани от трети страни, и че ние не можем да носим отговорност за начина, по който тези данни се обработват, съхраняват или разкриват от съответните платформи. За да научите повече относно добрите практики в областта на ИТ сигурността, Ви каним да се запознаете сПортала за ИТ сигурност. В общите условия, свързани с определени услуги, достъпни на уебсайтовете на Air France, нейния мобилен сайт или нейните мобилни приложения, могат да са определени по-точни условия, свързани със сигурността на Вашите лични данни. 10.4 Управление на инциденти, свързани със сигурността Нулев риск не съществува и дори да прилагаме всички мерки, признати за стандартни по отношение на сигурността, съществува възможност от възникване на непредвидими ситуации. Разполагаме със специални процедури и ресурси за управление на инциденти, свързани със сигурността, при възможно най-добри условия. Освен това сме въвели конкретна процедура за оценка на всяко нарушение на сигурността на личните Ви данни, за уведомяване на компетентния орган в рамките на срока, определен от разпоредбите, и за предупреждаване, когато има вероятност това нарушение да създаде значителен риск за Вас и да засегне неприкосновеността на личния Ви живот. Периодично провеждаме изпитвания с цел проверка на функционирането на инсталациите за безопасност и адекватността на използваните процедури и  устройства.

При възникнали допълнителни въпроси относно настоящата политика или начина, по който обработваме данните Ви, моля, свържете се с нашия отдел за защита на личните данни на следния адрес:mail.data.protection@airfrance.fr.

Настоящата версия се прилага от 15 май 2021 г. Тя заменя версията от 1 март 2021 г. Запазваме си правото да променяме периодично настоящата Политика. Всички промени се публикуват на нашия уебсайт. Приканваме Ви да го посещавате редовно, особено при резервиране на нови полети с нашата компания.